Attitudetraining

Programma:

  • Identificeren van de voornaamste elementen in de communicatie
  • Succesvolle communicatie met verschillende gesprekspartners in bestaande professionele situaties
  • Bewust worden van het belang van ‘perceptie’en de eerste indruk.
  • De succesfactoren in het werk herkennen
  • Debriefing over de communicatie en de sleutelfactoren: “mijn” conclusies
  • Teamwerk
  • Veiligheid op de arbeidsplek en de te ontwikkelen houding
  • Respect voor het materiaal en de lokalen
  • Moeilijke communicatie :
    • Hoe een negatieve boodschap geven aan een collega / klant
    • Omgaan met moeilijke situaties (agressie, arrogantie,…)


Na afloop van de opleiding zullen de deelnemers :

  • Kunnen luisteren
  • Duidelijke boodschappen kunnen brengen
  • Communicatief beduidend efficiënter zijn
  • Beseffen hoe belangrijk « perceptie » is in een communicatieproces
  • Het belang van metacommunicatie inzien
  • Kunnen communiceren als teamlid